keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Hevostenpesupussi, I'm in love!

(Ai kun mulla on hauskaa kun keksin otsikoita :D!)

Koin eilen valtavan valaistumisen, kun luin brittimarsufoorumilta jotain kuivikekeskustelua, ja siellä puhuttiin hevostarvikkeiden (lointen, satulahupien yms.) pesupussista, joka estää karvojen ja muun roskan joutumisen pesukoneeseen. En ollut koskaan edes pälkähtänyt päähän, että noin isoja pesupusseja voi olla olemassa (vaikka pitäisihän sen olla selvää, että hevoskamojakin jossain pestään, mutta kun ei ajattele niin ei ajattele..)! Innostuin niin (kaikesta sitä voikin innostua), että tilasin siltä istumalta sellaisen L-koossa Konitohtori-nimisestä verkkokaupasta, ja onkin jo sieltä lähetetty meille päin. Niin nerokasta. Tämä maksoi Suomessa vähemmän kuin briteissä, joten sekin oli plussaa. Oon jo pitkään ollut huolissani pesukoneen yhteensopivuudesta marsupyykin kanssa, koska pikkupyyhkeisiin ja mattoihin tuppaa jäämään karvaa ja purua, vaikka kuinka yrittäisi nyppiä ja ravistella. Olen huoltopessyt konetta ties millä myrkyillä aina marsupyykin jälkeen - enkä ihan ole uskonut, että kaikki karvat lähtisivät silläkään. Tämä pesupussi, johon matotkin mahtuvat, on varmasti paljon parempi ja luontoystävällisempi ratkaisu. Toivottavasti se vain toimii yhtä hyvin kuin lupaa..

Onkohan kaikilla muilla marsuilijoilla jo ollut tällainen taivaiden lahja kauankin ja mä olen ainut pimennossa elänyt?

2 kommenttia:

  1. Tää olikin muuten mahtava juttu! :D Mä en ainakaan ole kuullut ikinä ennen, mutta pakko varmaan tilata nyt tännekin. Kaikkein karvastuneimpien/purustuneimpien pyyhkeiden kohdalla oon usein vaan luovuttanut ja heittänyt pois, kun niistä ei ole roskat irronneet enkä ole uskaltanut pesukoneeseen niitä laittaa, ettei tukkiudu koko masiina. Ehkä tän pesupussin kanssa nää ongelmat olisi ohi!

    VastaaPoista
  2. Hain pesupussin eilen postissa, ja kerron heti kokemuksia kun pääsen sitä ensimmäisen kerran käyttämään! Toivottavasti ne karvat tosiaan siten kerääntyisi pussiin, eikä jäisi esim. pyykkiin...

    VastaaPoista