sunnuntai 14. joulukuuta 2014

Marsuaakkoset 2014 (ja muutama kirjain, joka ei mitenkään liity marsuihin)

Sain  sysäyksen tämänkaltaisen postauksen kirjoittamiseen Wahnsinn G:ltä, kiitos siis :)! Akka vilahtaa monessa kohdassa, mutta siitähän tulee kirjoitettua, mitä mielen päällä on. Useammasta kirjaimesta oli tullut mieleen vaikka kuinka monta sanaa, mutta ehkä ensi vuonna sitten..
Akka. (Maailman Arpakaveri) R.I.P. Maailman paras abyli.
Bioska. Näitä pusseja kuluu noin kymmenen viikossa marsusiivousten yhteydessä. Meillä kerätään onneksi biojäte, muuten sekajätettä syntyisi karmea määrä.
C-vitamiini. Oxbown c-napit on ihan parhaita.  Hykertelen  joka ilta jakaessani marsuille tabuja kuin diileri asiakkaille, mutta mulla onkin kiero huumorintaju.
Darwin. Lajien synty ja silleen. Mielenkiintoisia juttuja.
Espoo. Mun kotikaupunki. Oon ylpeä espoolainen!
Faraoiden aika. Arkeologi oli mun lapsuuden unelma-ammatti, ja ajattelin silloin erikoistuvani egyptologiaan :). Yritin saada kaiken jotenkin liittymään marsuihin, mutta muutama harha-askel sallittakoon.
Golden. Ihana väri marsulla, Ehkä punasilmäisenä vielä ihanampi kuin tummasilmäisenä. Haaveilin tämmöisestä pienenä.
Himalaya. Toinen lapsuuden suosikkiväritys marsulla.
Isi. Meidän suvun miehet on eläinpöpejä. Isi kyselee aina marsujen kuulumisia. Mimmi on sen lemppari.
Jimmy. Mun siippa ja marsujen toinen omistaja. Jimmy tykkää näistä palleroista ainakin yhtä paljon kuin minä. Se käy juttelemassa niille aina aitauksen ohi kulkiessaan. Oli mulle tosi tärkeää kun Jimmy oli tukena kun Akka kuoli.
Koti. Marsujen kodin suunnittelu on vähintään yhtä hauskaa kuin oman kodin sisustaminen. Mä olen koti-ihmisiä. Tykkään, että marsuaitauksessa pitää olla nätin näköistä kun se kerran on keskellä olkkaria. Tämänhetkiset värit ovat joko turkoosi, vihreä ja sininen tai vaaleanpunainen, valkoinen ja keltainen.
Lehtikaali. Tänä syksynä olen syönyt marsujen kanssa lehtikaalia ihan urakalla. Juuri nytkin kuuluu aitauksesta harras mussutus..
Matot. Tällä hetkellä yhdistelmä mattoja, pikkupyyhkeitä ja purua tuntuu parhaalta kuivikeratkaisulta. Purut vaihdan kaks kertaa viikossa isosta laatikosta, matot kerran kuussa-kahdessa ja pyyhkeet päivittäin. Nenä määrää vaihtovälin..
Naarasmarsut. Naaraat on mun lemppareita, vaikka ne pöljäilee hormonihöyryissään tasaisin väliajoin. Muuten oikein mukavia.
Oksat. Pitäisi käydä marsuille hakemassa useammin. Ne niin tykkää repiä kuorta.
Punajuuri. Yksi meidän marsujen lempiruoista. Pinkit papanat <3
Qwertyuiopå. Läppärin ylin kirjainrivi (ainoa, joka sanottuna kuulostaa jokseenkin järkevältä ja siksi sen jopa muistaa ulkoa)
Rusettihärpäkkeet. Ihailen kaikkia pölyhuiskun näköisiä marsuja.
Syysheinä. Jimmy on vähän allerginen heinän siitepölylle, joten syysheinä on paras vaihtoehto. Sitä paitsi pehmeisiin korsiin on vaikeampi tökkiä silmiä. No siis tähän asti, johonkinhan Hupakko on onnistunut törmäämään. Meilläpäin parasta syysheinää saa Megaeläimestä Isosta Omenasta.
Tuore ruoho. Jos marsuilta kysytään niin mitään parempaa ei kerta kaikkiaan ole olemassakaan. Munkin mielestä tuoreen ruohon tuoksu on ihana. Nuuhkin sitä aina pussista kun käyn pihalla keräämässä saksien kanssa. Ah, kesä!
Urpo. Mä nimittelen karvaturrityttöjä urpoiksi kun ne tekee jotain, no, urpoa. Eli aika usein.
Voikukka. Voikukanlehdet oli Akan suosikkeja. Jimmy aina ulkoa valikoi hienoimmat ja sanoi, että ne on Akalle. Voi Akka :(
Wegelius. Mun sukunimi. Esi-isät oli kaikki pappeja ja ensimmäiset veljekset tarvitsivat sukunimen lähtiessään Ruotsiin opiskelemaan. Nimi on väännetty Seinäjoesta. Ruotsiksi seinä on väg ja joki älv. Kai. Ja sitten siihen on lisätty -ius-pääte, jotta kuulostaisi latinalaiselta ja hienolta.
Xena-soturi = Mimmi. Maailman paras pirpana. Eilen kun tutkin sen selkää Tyllerön hampaanjälkien varalta, se päätti nipistellä mun käsivartta. Ei siis purra vaan nipistellä sillä tavalla, ettei iho mene rikki, mutta tulee verenpurkaumia ihon alle. Se tasan tietää mitä tekee.
Yrjö. En tiedä mistä tää tuli, mutta oli pakko kirjoittaa Yrjö. Mä kyllä vielä joskus nimeän marsuja kunnollisilla suomalaisilla nimillä. Erityisesti vanhemmat miesten nimet on ryhdikkäitä. Myös esim Tauno, Erkki ja Mauri vois olla hyviä nimiä poikamarsuille.
Zoo. Tykkään käydä eläintarhoissa, vaikka moni eläinten ystävä niitä vastustaakin. Tosin vain sellaisia eläimiä, joille voi tarjota lajinmukaisen ympäristön ja virikkeet pitäisi mun mielestä pitää eläintarhoissa tai lemmikkeinä. Itse en esimerkiksi kovin helposti ottaisi lintua lemmikiksi.
Åbo. Ei meidän ensimmäiset tyttömarsut vuonna 2001 (vai 2002?) ollut ihan sieltä mutta melko läheltä kuitenkin... Vähän hankala kirjain.
Äiti. Äiti on aina välittänyt eläimistä. Äiti kuskasi mua ja Akkaa ympäri Espoota kun piti päästä päivystykseen ja apteekkiin varhain itsenäisyyspäivän aamuna. Äiti jopa kustansi sen reissun. Oon siitä kovasti kiitollinen.
"Öööö" Joidenkin marsujen perusilme. En nyt ketään nimeltä mainitse (Eukko).

2 kommenttia:

  1. Hahah, ihana tämä siun versio! :) Jos sie löydät jotain muita "kiertohaasteita" joita voisi marsublogiin soveltaa, niin kerro toki miullekkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti ;)! Kerron toki jos törmäilen semmoisiin!

      Poista