keskiviikko 31. joulukuuta 2014

Hyvää uutta vuotta 2015!

Mennyt vuosi on ollut tapahtumarikas. Päällimmäisenä (miksiköhän vastoinkäymiset jäävät niin hyvin mieleen?) tästä vuodesta jäänee mieleen tietysti Akan kohtalo. Lääkärissä käytiin ensimmäisiä kertoja. Mimmin hengitystietulehdus ei onneksi ainakaan vielä ole uusinut ja Hupakon silmä parani hienosti. Tyllerön korvan repale parani myös hyvin ihan ilman lääkäriä. Akan kuoleman jälkeen marsujen vointi on huolestuttanut mua enemmän kuin ennen. Tuntuu, että noiden pampuloiden elämänlanka on niin kovin hauras, että mitä vaan voisi sattua milloin vaan. Mutta sellaistahan se elämä kaikilla muillakin olennoilla kai on.
Kevennyksenä todettakoon, että olen päiväkausia kuvitellut, että joku on joko A) alkamassa sirkuttamaan (mulle se on nykyisin huono enne) tai B) kehittämässä itselleen hengitystietulehdusta tai C) tuskissaan ja vikisee siksi. Hyvin hiljainen vikisevä ääni kuului aina kun kävelen ja loppui mystisesti aina kun pysähdyn marsujen aitauksen viereen kuuntelemaan. Eilen tajusin vihdoin, että ääi ei kuulu marsuista vaan mun one piece-haalarista, jonka sain Jimmyltä joululahjaksi, ja jota pidän kotiasuna (toooosi mukava!). Vetoketjun pää heiluu kun kävelen ja tuottaa hyvin hiljaisen kitinän. Siksi se ääni loppuu myös kun pysähdyn. Joku on käynyt hieman vainoharhaiseksi.

Marsujen vuoden huippukohtia olivat todennäköisesti ensimmäiset ulkotuoreet kesä alussa, jotka nautittiin äärimmäisellä hartaudella, ja vajaa viikko, jonka ne saivat viettää ulkoaitauksessa ruohoa syöden. Toivon, että marsuilla on ollut hyvä vuosi kaikesta huolimatta. 
Tällä hetkellä laumatilanne on hieman epävakaa kun Tyllerö haastaa riitaa muiden kanssa, mutta muut eivät siihen kyllä lähde mukaan ollenkaan. Mimmi on vähän apea, kun Tyllerö tykkää kiusata sitä eniten.  Koko ajan on kyllä rauhallisempaa.

On mulla ja marsuilla kivoja suunnitelmiakin ensi vuodelle. Ensinnäkin haluan muuttaa tuon aitauksen ulkonäköä ja koostumusta. Aitaus on nyt niin iso ja ssen muotoinen, kuin tuohon tilaan mahtuu, joten taikakuutioiden muunneltavuus ei ole niin kovin tärkeää mulle. Haluaisin tehdä aitauksen uudelleen pleksistä, ja olen käynyt jo vähän nuuskimassa rautakaupoissa. Bauhausista saa pleksiä, mutta siellä ei ole leikkauspalvelua. Ongelma on myös se, että tarvitsen niin isot palat pleksiä, että perusrautakaupoissa ei ehkä löydy sellaisia. Täytyy ehkä tilata ja käydä hakemassa pleksit jostain kauempaa. 
Me ollaan Jimmyn kanssa jo poistettu tapetit koko olohuoneesta ja maalattu huone valkoiseksi. Yksi seinä pitää vielä tapetoida jollain hienolla tapetilla, jota ei olla vielä löydetty. Ja asentaa taulukisko.
Nyt vaan nuo taikakuutiot ovat valkoista seinää vasten tosi karun näköiset. Samaa tummusastetta olevaa tapettia vasten ne eivät olleet yhtään niin rumia kuin miltä ne näyttää nyt. Pleksi olisi paljon hienompi. Lisäksi enää ei tarvitsisi jatkuvasti imuroida lattioita eikä huolehtia seinän viereen jäävästä tilasta, johon kertyy purua ja kaikkea muuta roskaa. Lisäksi tyttöset keksivät välillä pissiä laitojen yli suoraan parketille.

Tein myös pari päivää sitten Zooplussalle tilauksen monista kivoista virikkeistä, jee! En malta odottaa, että ne tulevat!

2 kommenttia:

  1. Voih, ja mä oon niin ihastellut tuota sun aitaussysteemiä! Vaikka ihan hyvä toki kuulla niistä epäkäytännöllisistä/huonoistakin puolista, ennen kuin samantyyppiseen päädyn. Mä en oo vielä uskaltanut ostaa mitään, tuntuu että on mennyt ihan kielletyn paljon rahaa marsujen virikkeisiin, asumuksiin ja muihin viimeisen parin kuukauden sisällä, heh... Ja nyt haluan, että se seuraava ois sitten ns. pysyvä ratkaisu (jos sellaisesta näiden kanssa voi edes haaveilla :D).

    Oon ulkomaisilta marsusivuilta noita pleksiaitauksiakin katsonut. Musta näteimmän sais puusta + pleksistä/nätistä verkosta. Mulle on kans tuo sisustuksellisuus aika tärkeä pointti näiden marsujen kans. :)

    Ja ai niin, hyvää uutta vuotta!

    VastaaPoista
  2. Mä uskallan ryhtyä tähän hommaan kun vihdoin kahden vuoden vähittäisen laajenemisen jälkeen aitaus on sen kokoinen ettei se voi enää suurentua :D
    Ei tää nykyinenkään huono oo, mutta vois se olla siistimpikin. Lähinnä tuntuu, että haluan nyt ainakin kokeilla pleksiä jos saan sitä kohtuullisella hinnalla jostain.

    VastaaPoista